פוסטים

איך להתנהג נכון בטיול בסין?

נפאל
איך להתנהג נכון בטיול בסין?
Picture of הנהלת האתר

הנהלת האתר

לא רק המרחק הגיאוגרפי, גם הבדלי התרבות בין סין לישראל הם עצומים. חגים, מנהגים, שפה ואפילו כללי הנימוס והנורמות החברתיות המקובלות בכל מדינה שונים זה מזה באופן ניכר. אז איך בכל זאת אפשר לטייל בסין, ועדיין להתנהג באופן מכובד ומותאם למקומיים? במדריך הבא נסביר.

איך להתנהג בטיול מאורגן בסין?

אחת האופציות הפופולריות עבור תיירים ישראלים המבקשים לפגוש מקרוב את התרבות של האימפריה הקסומה מהמזרח הרחוק, היא דרך טיול מאורגן בסין. טיול מסוג זה יאפשר לכם להגיע אל הפנינים החבויות שרק מדריך מקצועי יודע לאתר, וגם יחסוך לכם את  הלוגיסטיקה הנלווית לארגון טיול ולתכנון המסלול. עם זאת, הוא לא יחסוך מכם את הצורך להתנהג בנימוס לפי הנורמות המקומיות, ולכן חשוב להתכונן לכך.

בהקשר הספציפי של טיול מאורגן חשוב לדעת כי המדריכים והנהגים המקומיים מתבססים על טיפים. לכן כדאי לתת להם תשר עבור כל יום טיול. מקובל לתת טיפ של כ-10 עד 15 דולר למדריך, וכחצי מסכום זה לנהג. בניגוד להם, במסעדות סיניות לא נהוג להשאיר טיפ.

במידה שבחרתם לקנות מתנה למדריך המקומי או אדם אחר בטיול, צפו לכך שהוא יידחה אותה לפחות 3 פעמים, מטעמי נימוס. תפקידכם כאורחים להציע שוב ושוב את המתנה עד שהוא יוכל לקבל אותה. מומלץ להימנע מעטיפת המתנה בצבעים שחור וצהוב, מכיוון שאלו מסמלים את המוות בתרבות הסינית.

איך לא להעליב סינים?

השפה הרשמית והדומיננטית בסין היא מנדרינית, וחשוב לדעת כי מקומיים רבים לא מתמצאים באנגלית. לכן כדאי לפני הטיסה לשנן מראש כמה מילים במנדרינית ובראשן "צ'ימודו", שפירושה לא מבין. כך סיניים שיפנו אליכם יבינו במה מדובר, ויגיבו ככל הנראה בחיוך ידידותי.

כשמדברים עם סיניים כדאי לזכור להימנע ככל האפשר ממילות שלילה, מכיוון שאלו מצביעות על חוסר נימוס (עדיף למשל לומר אולי במקום לא מוחלט). בנוסף, מומלץ להימנע ממגע פיזי בעת השיחה, בייחוד כשמדברים לסינים מבוגרים.

עוד מעניין לדעת כי בסין תרבות הכבוד מפותחת הרבה יותר ממקבילתה הישראלית. בהתאם לכך אם תגיעו לבית ספר סיני, ייתכן מאוד שהתלמידים יקבלו אתכם במחיאות כפיים נרגשות. הדרך המנומסת להגיב לכך היא להחזיר להם גם במחיאות.

למה לצפות בטיול בסין?

האוכל הסיני הוא ממלכה קסומה בפני עצמה, אך היא עשויה להיות מעט מפתיעה למטייל הישראלי. כאשר מוגשות מנות בשר, במקרים רבים מדובר על בשר חזיר, גם אם לא צוין במפורש. לכן לשומרי כשרות מוטב להחמיר ולאכול אוכל צמחוני בלבד.

על פי הנימוס הסיני מומלץ להחמיא על אוכל טעים ולדבר על האוכל תוך כדאי הארוחה. לכן כדאי להימנע מראש ממנות שאתם יודעים שיהיו בעייתיות עבורכם.

כמו כן, חשוב לזכור כי המנהג המפורסם של יריקות במרחב הציבורי הוא כבר מזמן לא מקובל בסין. מעבר לכך, יריקה בציבור עלולה להביא לקנס כבד. לכן מומלץ להשאיר את כל הקשור ליריקות לכיור הפרטי שלכם.

מטיילים בסין לפי כללי הנימוסין

לסיכום, טיול בסין הוא חוויה מרגשת, מפתיעה, מסקרנת ופותחת אופקים. כדי להימנע מעוגמת נפש אפשרית ולהצליח לנהל אינטראקציה חיובית עם המקומיים מומלץ לפעול לפי כמה כללים בסיסיים:

תנו טיפים למדריכים המקומיים, החמיאו על האוכל, הימנעו ממילות שלילה, למדו כמה מילים בסיסיות במנדרינית ואל תירקו אף פעם. שיהיה לכם טיול נעים!

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

איי תאילנד

עד שאתם טסים לתאילנד, אל תתפשרו על טיול פחות ממושלם!

המחירים הנמוכים ביותר! לילה במלון מתנה! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם באתר 2East.