פוסטים

העיר דלהי – ניו דלהי

העיר דלהי – ניו דלהי
administrator

administrator

העיר דלהי – ניו דלהי עיר הבירה של הודו – New Delhi

דלהי העיר הגדולה ביותר והצפופה ביותר בצפון הודו המחולקת לשלושה מחוזות ושוכנת על גדות נהר היאמונה. העיר ניו דלהי היא הבירה השוקקת, הסגנונית, הצבעונית והמרתקת של תת היבשת ההודית. העיר מיושבת ברציפות כבר 2500 שנים ושלטו בה ממלכות רבות ודתות שונות. היא נשלטה על ידי שושלת צ'הוטאן ההינדית, על ידי עלאדין והאימפריה המוסלמית שהקים בהודו, ועל ידי המוגולים. כל זה הופך את דלהי למרכז דתי ותרבותי עשיר בעל שרידים ארכיאולוגים והיסטוריים מרשימים. עבור רבים מן המטיילים דלהי היא שער הכניסה להודו ונקודת מעבר חשובה בדרך לצפון הודו להרי ההימלאיה, לערים חשובות בצפון מזרח הודו וכן לאתרים חשובים במרכז הודו (כמו הטאג' מאהל, מקדשי הקאמה-סוטרה ורג'סטן המיוחדת). בגלל הזיהום, העומס, התנועה הבלתי פוסקת, העוני והלכלוך ברחובות , הקסם של העיר נעלם מעיני רבים מהמטיילים, אבל כדי לחוות את הודו במלואה, ולהכיר אותה באמת כדאי לפתוח את הראש ולראות את הקסם שנמצא מאחורי ענני האבק והזיהום.

סנדלר בדלהי הודו



איך מגיעים לניו דלהי

דלהי היא מרכז תחבורה ענק, מי מכם שמגיע לשדה התעופה ורוצה להגיע לאיזור הלינה במיין באזאר יוכל לקחת מטרו נסיעה של 25 דקות נסיעה או לחלוק ריקשה עם אנשים נוספים . דלהי מחברת תחבורה של רכבות מכל הודו (גם מדרומה הרחוק) ויש בה שלוש תחנות רכבת. כל אלה המגיעים מיעדים בדרום כגון גואה, צ'נאי, בנגלור, טריוונדרום ופונה יעשו זאת ברכבת היות ונסיעות אלה אורכות כמה ימים. אלה המגיעים מיעדים קרובים יותר ברג'סטן, או מאדיה פרדש יוכלו לבחור בין רכבת ואוטובוס. כדאי לצייין שהנסיעה בהודו ברכבת זולה יותר ונוחה יותר מהאוטובוסים בדרך כלל (וניתן לקנות כרטיסים ללילה ולקבל ספסל לשינה). ניתן להגיע באוטובוס מהערים הצפוניות כמו מנאלי , דרמסאלה, רישיקש, אמריצאר וכו'. כמובן שיש מטיילים שבוחרים לטוס בתוך הודו. בדלהי שני שדות תעופה: הבינלאומי על שם אינדירה גנדהי והפנימי שנמצא סמוך אליו ואוטובוס מקשר בינהם בחינם. יעדי הטיסה הנפוצים הם: צ'נאי, גואה, מומבי, בנגלור וכלכתה המחירים נעים בין 100 ל-300 דולר בהתאם ליעד ולחברת התעופה (חברת קינג פישר מומלצת לטיסות פנימיות בהודו).

המסגד הגדול בדלהי הודו


התמצאות בדלהי

בדומה למישורים הענקיים של צפון מרכז הודו, דלהי שטוחה לגמרי וההתמצאות בה תלויה במפה ובשאילת שאלות תכופה של המקומיים. נהר היאמונה זורם בצד המזרחי של העיר ובמערב בעיר נוצרת קשת באמצעות ה- Aravalli Hills. המטיילים מרוכזים בדרך כלל באזור השוק של ה-pahargang הממוקם ממזרח לתחנת הרכבת הראשית של New-Delhi ונקרא בפי הישראלים "המיין-באזאר". בשוק הצבעוני מלבד לפירות, קטורות, בגדים, בדי משי, ומזכרות שונות, ניתן למצוא כל מה שתייר זקוקו לו החל מסוכנויות נסיעות, דרך מגוון מסעדות וכלה במבחר גדול של גאסט האוסים ברמות שונות (מזול ועד בינוני). כדי להגיע לאתרים שונים ניתן לקחת ריקשה, מונית או להעזר במערכת המטרו החדשה של דלהי, חוויה מעניינת בפני עצמה, נוחה וזולה.

מה עושים בדלהי

מבצר אדום נבנה בתקופת האימפםריה המוגולית. מבצר גדול בעל חומות חול אדומות המקיפות אותן. השער המרכזי "שער לאהור" הוא סמל לפטריוטיות האומה ההודית. בשעות הערב נערך מופע אורקולי ובמקום שוק מזכרות.
קבר הומאיון Humayun's Tomb
אחוזת קבר יפה. סמל לארכיטקטורה של האימפריה המוגולית שנבנתה תחת שלטון המלך הומאיון והגיעה לשיאה בבניית הטאג' מאהל.
קוטאב מינאר Qutab Minar
הוא מגדל ניצחון מרשים וגבוה שהוקם על ידי הכובש האיסלמי קוטאב-אול-דין ומסמל את הכיבוש המוסלמי בעיר. למגדל חמש קומות. לא ניתן להכינס למגדל, אך ניתן לבוא ולהתרשם מבחוץ.
מוזיאונים- בעיר מוזאונים רבים. להלן רשימת מוזאונים מומלצים בצירוף כתובת ומספר טלפון:
Kiran Nadar Museum of Art, 145 DLF South Court Mall, Saket, ? +91 11 4916 0000
Gandhi Smriti, ? +91 11 2301 2843
India Habitat Centre, Lodhi Rd, ? +91 11 2468 2001
International Doll's Museum, Nehru House, 4 Bahadur Shah Zafar Marg. ? +91 11 2331 6970
אנדרטות- ישנן אנדרות רבות בדלהי. כדאי לא לפספס את ראג' גהאט Raj ghat שהיא אבן שחורה מוקפת בגן ומקום שריפתו של גופת גנדהי אחרי שנרצח בידי מתנקש בשנת 1948. אנדרטות נוספות:
India Gate, Jantar Mantar, Rajpath, Purana Qila .
פארק- ישנם כמה פאקרים שאפשר להעביר בהם את הזמן בנעימים בתוך כל הלכלוך והזוהמה של העיר:
Mughal Garden, Garden of Five Senses, Kalindi Kunj
מבנים דתיים- ישנם כמה מקדשים מרשימים בדלהי בגלל ההיסטוריה התרבותית והדתית המעניינת שלה. אחד מהם הוא מקדש הלוטוס .Lotus Temple כשמו כן הוא מקדש בצורה של פרח לוטוס השייך למאמיני הדת הבהאית. המקדש מוקף בריכות ופתוח לקהל הרחב מכל הדתות.
גם את מסגד קואטאול אסלאם Quvvatul Islamלא כדאי להחמיץ בגלל חשיבותו הדתית. על פי האמונה כל מי שיצליח להקיף העמוד עליו הוא עומד בזרועותיו יוכל להגשים את רצונותיו. זהו המסגד הנמצא סמוך למגדל קוטאב מינאר.
שווה לבקר במרכז של הדת הסיקהית בדלהי הנקרא גורודווארה בנגלה סהיב Gurdwara Bangla Sahib . אל המקדש מגיעים אלפי עולים לרגל בשל הקדושה של המקום והיותו מקום טיהור חטאים. המתחם גדול ומרשים ויש בו גם מוזיאון המספר את תולדות הדת.

מצפה הכוכבים ג'אנטאר מאנטאר -Jantar Mantar מספר מבנים עתיקים שהקים המהרג'ה Jaysing השני והם משמשים למדידות אסטרונויות שונות. הצורה המוזרה והיחודית של המבנים והאופן בו נשמרו הופכים את המצפה למקום שמעניין לבקר בו.
התיישבות טיבטית- מי שמתעניים בתרבות הטיבטית ומעוניין לגוון את הביקור בדלהי ילך לבקר בהתיישבות הטיבטית Majnu ka Tilla Tibetan Colony.
כדאי לעשות סיבוב בדלהי הישנה של חצי יום כדי להתרשם מהעיר העתיקה ומהשוני בין חלקי העיר או לערוך מסע קניות בשווקים השונים. השוק המפורסם ביותר הוא Connaught Place בו ניתן למצוא מוצרים וחנויות בסגנון מערבי. אפשרות טובה נוספת היא להישאר ב- Paharganj market ושם באמת ניתן למצוא מבחר גדול של מוצרים, בגדים ומזכרות. ליד האוניברסיטה ממוקם Kamla Nagar שגם שווה הצצה. כדאי לנצל את מחירי הספרים הזולים ואת מחירי המשלוחים הזולים יחסית של ספרים בדואר ולרכוש לכם את מיטב הספרים. חנויות ספרים מומלצות: Mid Land Bookshop, Galgotia and Sons, The Bookworm'Nai Sarak (near Chawari Bazaar), Daryaganj and Asaf Ali Road.

אוכל ומסעדות בדלהי

זול- מול Yes Please Cottage נמצאת מסעדת מטיילים טובה עם שירות אדיב ואוכל טעים הנקראת Malhotra restaurant מנות בין 40-150 רופי. כתובת וטלפון:
Laxmi Narain Street Paharganj 1833 ? +91 11-3559371
בינוני- גרם המדרות המפותך והחשוך יוביל למסעדה נקייה וטעימה בשם Club India Cafe בעלת תפריט מגוון ואוכל יפני משובח. ממוקמת ליד שוק הירקות. מנות בין 100-200 רופי כתובת וטלפון:
4797, 2nd floor, 6 Tooti Chowk, Paharganj
יקר- אוכל הודי יקר וטעים ניתן למצוא ב-Chor Bizarre המנות עולות בין 300-400 רופי. המסעדה פופולרית בקרב מטיילים והודים כאחד והמטבח פתוח בין 11 בבוקר עד 11 בערב. המסעדה ממוקת ב- Hotel Broadway כתובת: 4/15A Asaf Ali Rd.

לינה בדלהי

זול- הארי ראמה גאסט האוס (Hare Rama Guest House) הוא מרכז התרמילאים הישראלים בדלהי. ממקום בממרכז המיין באזאר בעל מסעדה ואינטרנט. החדרים לא משהו, אבל מספיקים לכמה ימים. כתובת וטלפון:
298 Main Bazaar ? +91 11 2743 3017
בינוני- Ajanta Hotel גם הוא בפהארגאנג' עם מסעדה נחמדה בגג. כתובת וטלפון:
Main Bazaar, Paharganj, ? +91 11 23620925, +91 11 23620926, +91 11 23620927
יקר- מלונות יקרים לא ניתן למצוא במיין באזאר. מי שמחפש מלון חמישה כוכבים המתאים לאנשי עסקים,שילך אל Oberoi Delhi
כתובת וטלפון:
Dr. Zakir Hussain Marg, ? +91 11 2436 3030

בריאות בדלהי

בדלהי מי הברז מגיעים מהיאמונה, אחד הנהרות המזוהמים ביותר בעולם. יש להימנע משתיית מי הרז היות והם עלולים לגרום למחולת לא נעימות החל ממלריה וכלה בצהבת B. כמו כן החום והזיהום גורמים למטיילים רבים לחלות. להלן מספר טלפון של בית החולים East West Medical Centre שזכה לתגובות טובות של מטיילים שנזקקו לשירותיו:
Area Code : 011
Tel : 24690429 /24623738
Fax : 24692696
ורשימת כתובות של כל בתי החולים בדלהי:
http://www.jnu.ac.in/facilities/listofhospitals.htm

מזג אוויר בדלהי

מזג האוויר בדלהי לא מחייך אל המטייל (בגלל הרוחות המדבריות המגיעות מרג'סטן והאוויר הקר המגיע מהרי ההימאליה). בחודשים אפריל-יוני חם מאוד, יותר מ- 40°Cוהפסקות החשמל תכופות. מיולי עד ספטמבר חם ויורדים גשמי המונסון וישנם שטפונות בעיר.בחודשים דצמבר עד ינואר הטמפרטורות נמוכות מאוד ויכולות להגיע לאפס מעלות כמעט. בנוסך העיר מכוסה כל הזמן בערפל כתום וסמיך בעל ריח לא נעים של זיהום אוויר. כדאי להגיע בחודשים אוקטובר-נובמבר.

לאן להמשיך מדלהי

מטיילים רבים נוסעים מדלהי לאגרה לראות את הטאג' מאהל. יש כאלה הממשיכים למקדשי הקאמה סוטרה בקאג'אראו שבמאדיה פרדש או לעיר אורצ'ה במאדיה פרדש. יעד קרוב ומפורסם הוא מדינת רג'סטן על כל אתרי התיירות בה (ג'אייפור, אודאייפור, פושקר, ג'אייסלמר, ג'ודפור ומאונט אבו). היות ודלהי ממוקמת בצפון היא משמשת נקדות מעבר לכל הערים בצפון כולל ורנסי, כלכתה ואמריצר. רבים ממשיכים ממנה לרישיקש, דרמסאלה, מנאלי, עמק פארווטי, שימלה וצ'אנדיגר או להיל סטיישן בכיוון נפאל כמו נאיניטאל ומוסורי שליד דרדהון.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

איי תאילנד

עד שאתם טסים לתאילנד, אל תתפשרו על טיול פחות ממושלם!

המחירים הנמוכים ביותר! לילה במלון מתנה! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם באתר 2East.