פוסטים

איי אנדמאן וניקובר

איי אנדמאן וניקובר
איי אנדמאן וניקובר
Picture of administrator

administrator

איי אנדמן וניקובר דרום הודו
מידע כללי
במפרץ בנגל שבאוקיינוס ההודי שוכנים 600 איים טרופיים מופלאים, מרוחקים 1400 ק"מ מהודו ו-1000 ק"מ מתאילנד, מה שהופך אותם לאחד המקומות המיושבים המבודדים ביותר בעולם,
ואלה איי אנדאמן וניקובר. מתוכם לתיירים יש גישה ל 9 איים. הם קרובים לבורמה ותיאלנד יותר מאשר להודו, אבל מאז הנוכחות הבריטית בהודו, אז שימשו כבתי כלא, הם חלק מהודו.
איי ניקובר נפגעו קשות בצונאמי ב-2004 ואילו איי אנדאמן נפגעו פחות (פרט ל- little Andaman). הם משתרעים על פני 500 ק"מ לאורך כאשר בדרום יש איי ניקובאר ובצפון את אנדאמן.
חשוב לדעת שהמקומיים באיים הם שבטים פראיים שלחלקם לא היה קשר עם העולם החיצון והם חיים חיי ציידים לקטים כמו לפני המהפכה החקלאית.
הם כהיי עור במראם החיצוני ולעיתים רואים אותם בנסיעות ארוכות בצידי הדרך, עומדים ערומים לגמרי. הנאטיבס האלה מהווים אחוז קטן של האוכלוסייה כיום.
מרבית ההודים שחיים באיים היגרו מכלכתה ומצ'נאי. השפות המדוברות באיים הן בנגלי (בעקבות הקרבה לכלכתה), טאמילי (בעקבות הקרבה לטאמיל נאדו).
מרבית התושבים מבינים קצת הינדי, אנגלית וטלגו, אבל השפה הנפוצה ביותר היא הבנגאלי.
בגלל ההשפעות גם מאיזור בנגל המערבית וגם מטאמיל נאדו, האוכל מגוון (גם אוכל צפון הודי וגם אוכל דרום הודי).

איך להגיע לאיי אנדמן וניקובר
יש שתי דרכים להגיע אל האיים ואל הבירה שלהם פורט-בלייר.
ספינה – הראשונה היא בשייט. יש מעבורות שיוצאות מכלכתה ומצ'נאי פעמיים בחודש. מכלכתה המעבורת שטה שלושה ימים ומצ'נאי יומיים וחצי.
התנאים על האוניה שנויים במחלוקת. יש כמה מחלקות (כמו ברכבת) ומרבית התיירים לוקחים מחלקה שנייה.
יש אפשרות לישון על הסיפון בערסל (אפשרות המועדפת על ידי חלק מהמטיילים שמעדיפים לא להצתופף בחדר אחד עם משפחות הודיות רעשניות).
השיט יפה ומדגיש את המרחק של האיים מיבשה כלשהי. זו חוויה של פעם בחיים, אבל כרוכה באי נוחות (ולפעמים ברעב קל- כדאי להצתייד בפירות ופירות יבשים לפני הנסיעה).
המחיר הוא בין 1500-3500 רופי בהתאם למחלקה
טיסה – היא האפשרות השניה. הטיסה אורכת בין שעה וחצי לשעתיים. הטיסות יוצאות מצ'נאי וכלכתה ועולות בין 3500-6500 רופי.
תלוי בעונה ובתזמון. מי שמזמין מראש יזכה למחירים נוחים יותר. ניתן לטוס גם מדלהי ובומבי. החברות שניתן לטוס איתן:JetLit, Indian Airlines, Kingfisher Red, Spicejet, Go Airlines

כאשר מגיעים לאיים מקבלים פרמיט (ויזת כניסה מיוחדת) למשך 45 ימים. מקבלים אותה בתנאי שיש כרטיס חזרה ליבשה.
מי שמתכנן להאריך את השהות, צריל לקחת בחשבון שניתן להאריך רק בשבועיים נוספים ושיש לחזור לפורט בלייר על מנת להאריך את הפרמיט.

התמצאות באיי אנדמאן
מפורט בלייר (שמשמשת בעיקר כנקודת מעבר, השארת חפצים והצטיידות) ניתן להגיע ל-9 איים בלבד:
Havelock Island, Neil Island, Wandoor, Baratang Island, Barren Island, Long Island,, Little Andaman, Jarwa Reserve
פורט בלייר נמצאת באי שנקרא South Andaman ומחוברת באמצעות גשר ופיסת אדמה צרה לאיים North Andaman, ו- Middle Andaman בהם נמצאות הערים התיירותיות: Diglipur, Rangat, Mayabunder
חשוב להבין שתיירות בכל המקומות חדשה יחסית והמגע עם המקומיים הוא חוויה שלא תתקלו בה בשאר הודו. לכן יש לכבד את המקומיים ואת התרבות המקומית.

הגעה לאיים: לאיים ניתן להגיע במעברות שיוצאות מפורט בלייר להאבלוק (האיי המתויר ביותר) ועולה 200 רופי,
המעבורת אל ניל איילנד שעולה 250 רופי, ליטל אנדאמן שעולה 60 רופי ולונג איילנד 250 רופי. ניתן להגיע לדיגליפור במעבורת של 400 רופי או בנסיעת אוטובוס ב 250 רופי.
לכל מקום שלא תסעו חשוב מאוד להזמין כרטיס מראש כמה שיותר מוקדם ולהגיע כאשר התור למכירה נפתח, היות והמעבורות מתמלאות מהר מאוד (למרות שתמיד אפשר להוסיף כסף ולזכות במושב).
חשוב גם לוודא את שעות יציאת המעבורות במיוחד בגלל שהן יוצאות מוקדם בבוקר ובגלל ישי מגבלת פרמיט.

בתוך האיים הדרך הטובה ביותר להתנייד היא באמצעות אופניים או טוסטוסים. המוניות והריקשות יקרות ולא זמניות כל כך. מחיר השכרת אופניים- 50 רופי ליום. מחיר השכרת טוסטוס 150 רופי ליום.

אטרקציות באנדמן וניקובר
האיים של אנדמאן יפים במיוחד, האוויר תמיד חמים, האוכל במסעדות טעים, המקומיים חביבים ומסבירי פנים,
אבל ברור לכל שהאטרקציה המרכזית היא השנרקול והצלילה בשוניות המדהימות, והמנוחה האמיתית בחופים עם החול הרך והלבן,
מעוטר בצדפים ואבנים מיוחדות, והמים בצבע תכלת בוהק, שהופך שקוף בתוך הים. חשוב לציין שכיום חלק גדול משוניות האלמוגים מתות בעקבות זרמים חזקים וזיהום המים.
לא ברור בדיוק מה הסיבה העיקרית, אבל מה שבטוח הוא שפעם השוניות היו יפות וצבעוניות בהרבה, ובהתאם האוכלוסייה הימית הסובבת את השוניות.
כמובן שעדיין יפה לשנרקל ויש מגוון עצום של דגים וחיות ים אחרות (אפילו פרת ים) אבל זה לא כמו שהיה עד 2009.
לפעמים מגיעים לשונית חיה וזוכים לראות ניצוץ של מה שהיה בעבר המראה הדומיננטי. האיים יפים והטיולים החוץ ימיים לא פחות יפים ומעניינים.
כמובן שמי שרק רוצה לרבוץ, לקרוא ספר ולשתות צ'אי, מוזמן לעשות זאת ולהרגע באמת.
את הציוד של השנרקול אפשר להשכיר במקום (בכל אחד מהאיים), אבל מומלץ לקנות ציוד כזה בכלכתה או בצ'נאי לפני ההגעה לאיים.
כך תובטח לכם מידה של איכות של הציוד וגם מבחינה כלכלית זה עדיף מאשר לשלם על הציוד השכור.

האבלוק – האבלוק הוא האי המתויר ביותר מבין האיים. יש בו 7 חופים הממוספרים מ-1 עד 7 כאשר חוף מספר 1 הוא חוף הכניסה ויציאה מהאי והשאר חופי הארחה.
חוף 7 נחשב לחוף היפה ביותר (והוא היקר ביותר), אבל זה נושא הנתון לויכוח. כל מי שנמצא באי חייב לבקר בו לפחות פעם אחת כדי להתרשם.
החופים של המטיילים המגיעים לטווח ארוך הם 5-6, אך באמת שכל אחד מוצא את מקומו בהאבלוק.
בחלק המזרחי של האי ישנה חווה לאילוף פילים וניתן לגשת לשם ללטף ולהביט על הפילים.
בנוסף ניתן לראות שיירות פילים משוטטות באי.האטרקציה הכי מעניינת היא כמובן הצלילה והשנרקול. מי שלא יודע לצלול יכול ללמוד זאת באי מטעם סוכנות Barefoot Scuba.
כמובן שאפשר לנוח ולהתרווח בערסל, או סתם לשכב על החול הנעים, לפגוש תיירים מכל העולם ולשתות שייקים.

ניל איילנד – האי השני המתיור באיים. יש בו מגורים ברמות שונות ומסעדות פשוטות בשוק ומפוארות יותר בגאסט-האוסים. הוא שקט וקטן יותר מהאבלוק. החופים ממוספרים מ-1 עד 5.
בכולם ניתן לשחות ולשנרקל, אך החופים המעודפים על המטיילים הם 1 שבו יש חלק מרכזי מהמגורים ו-5 שאמנם מרוחק יחסית אבל בהחלט שווה את הנסיעה אליו.
כדאי להתנייד באי באופניים שאותם ניתן להשכיר אצל בעלי הגאסט האוס או בשוק המרכזי. המים באי תמיד נעימים, יש מרחב גדול מאוד ולכן מי שרוצה למצוא פינה שקטה תמיד יכול.
הגאות והשפל משתנים בצורה משמעותית בין הבוקר לערב ולכן צריך לשים לב במקומות שהם חוצים סלעים ומטפסים על צוקים חשופים.

ליטל אנדמאן – הפעילות היחודית למקום היא הגלישה. בגלל שבליטל אנדמאן יש גלים גבוהים מאוד יש אפשרות להשכיר ציוד גלישה במקום וגם ללמוד גלישת גלים.
בגלל גובה הגלים, מאוד לא נוח לשנרקל ודווקא הפעילות הזו שכל כך פופולרית באיים האחרים לא כדאית באי זה. כמו כן יש מספר טרקים יומיים שניתן לצאת אליהם, עם או בלי מדריכים.
יש מטיילים ששוכרים אופנוע בליטל אנדמאן. זו הדרך הכי טובה לראות את המקום. מי שרוצה לטייל בקצב יותר איטי ישכיר אופניים ופשוט יסע לאנשהו. לא חייבים מטרה של ממש.
אבל מי שמחפש טרקים מסודרים יתייעץ עם בעלי הגאסט האוסים.

לונג איילנד – למי שבאמת רוצה שקט, שלוה וגלים, זה המקום בשבילו. אין לאן ללכת, ואין טרקים מיוחדים, חוץ מהשיטוט על החופים ובין בתי הכפר. יש בית הארחה אחד בלבד.
פעם היתה אפשרות ללון באוהל בחוץ, אבל כיום זה כבר לא נהוג ואם יתפסו אתכם יכריחו אתכם לשלם קנס. אסור להבעיר מדורות על החוף. אבל המים נעימים מאוד.
ניתן לשנרקל ויש מטיילים שאומרים ששם הם ראו את השוניות היפות ביותר נכון להיום (2012).

דיגליפור – דיגליפור היא עיירה הנמצאת ב &ndashNorth Andaman נסיעה של 10 שעות באוטובוס מפורט בלייר.
יש מסביב לעיירה כמה מוקדי תיירות: שמורת טבע של צבי ים (מחזה מדהים) שבדרך כלל יוצאים בלילה,
פעילות וולקנית של גייזרים המשפריצים בוץ חם, פסגת הר המשקיפה על הנוף באיזור וכמה חופים שונים מאלה של האיים היותר דרומיים.
החופים טובים לשנרקול בעיקר החוף שנמצא בסמוך לשמורת הצבים ב Turtle Resort. העייירה עצמה נעימה ויש בה מקדש לאל גופלה (קרישנה) שמשמיעה מנטרות כל שעות היום.
יש בה שוק ירקות וכמה מקומות פשוטים לאכול בהם. מרבית המטיילים בוחרים ללון בשמורת הצבים. דיגליפור עצמה היא נקודה טובה להישאר בה למי שרוצה לנסוע כל יום לראות משהו אחר.

מסעדות באנדמן
האוכל באנדמאן הוא שילוב בים אוכל צפוני (מהמטבח הבנגלי) ושל האוכל הדרומי (הכולל דוסה, אידלי, ופרוטה).
את הצ'אי מכינים ללא חלב אמיתי (אלא באמצעות אבקת חלב) ויש ירקות שלא תזכו לראות באי כי היבוא לא רב ומעלה את מחירי האוכל.
מרבית המסעדות קצת יותר יקרות מבשאר הודו. האוכל המומלץ הוא כמובן דגים ומאכלי ים. בהאבלוק ניתן להשיג גם אוכל בסגנון מערבי וגם בחלק מהמסעדות בניל איילנד.
בשאר המקומות, אל תצפו למצוא תפריט ישראלי או ארופאי. רוב המסעדות באיים (פרט להאבלוק) ממוקמות בתוך הגאסט האוסים או בשוק של האי.
לא כדאי להחמיץ את ההזדמנות לשתות את מי הקוקוס ומי שרוצה ישיג גם אלכוהול בחלק מהמקומות.

גסט האוס ומלונות באנדמן
מקומות הלינה באיים נעים בין בקתות קש פשוטות לבקתותו עץ מפארות.
המחירים נעים בהתאם לעונה ולביקוש (וגם בהתאם לאיים) אבל ניתן להשיג ביקתת קש פשוטה ברוב האיים ב-200-300 רופי וחדרים מפוארים יותר ב-1500.
ישנם כמה מלונות באיים שמנוהלים על ידי המחלקה לתיירות של איי אנדמאן וניקובר.
הנהלת המחלקה נמצאת בפורט בלייר וניתן להזמין חדרים בטלפון: 03192 232694 או ליצור קשר באמצעות אי-מייל [email protected].
מי שמתכוון להגיע לאי מסוים בו שוהים חבריו יבקש מהם שישמרו לו בקתה בגאסט-האוס, וכך ימנע משוטטות רבה וחיפוש מעייף של מקום מגורים.

בריאות באיי אנדמן
הבעיה העיקרית באנדמאן היא זבובי החול הטורדניים, אבל אין מה לדאוג מהעקיצות. יש להקפיד על היגניינה ולנסות לא לגרד אותן יותר מדי. פרט לזה האיים הם מקום בטוח ויפייפה.
אפילו המים המקומיים טובים לשתייה ברוב האיים (למרות שלא כדאי להסתכן) והזיהום מועט.
באיים יש מרפאה מקומית המשרתת את כל מי שצריך ויש בית חולים גדול בפורט-בלייר לבעיות רציניות בכתובת GB Pant Rd City Centre וטלפון: 03192 232 102

מזג אוויר באיי אנדמן
בגלל הקרבה של האיים לקו המשווה. הטמפרטורות כל השנה די דומות ונעות סביב 27-28 ביום ו-25 בלילה. ההבדל העיקרי הוא כמות הגשמים.
העונה המומלצת לביקור באנדמאן היא מאמצע ינואר ועד אמצע מאי. המונסונים יורדים מסוף מאי עד סוף יולי.
בזמן הזה הראות גרועה, יש עננות והמים עכורים וקשה לראות את השוניות והדגים. מאוגוסט עד נובמבר עדין צפויים מטחי גשם לעיתים.

לאן להמשיך מאיי אנדמן
כדאי להמשיך או לצ'נאי וממנה לידעים הפופולאים בטאמיל נאדו כמו מהבלי פורם (שעתיים נסיעה דרומה מצ'נאי),
מדוראי (10 שעות דרומה מצ'נאי), טירוונדאמלאי (מזרחית וצפונית לצ'נאי) או קודאיקנאל ווטאקנאל שבהרי הגאטים המפרידים בין טאמיל נאדו וקראלה.
מי שמגיע לכלכתה ימצא את עצמו ממשיך או לכיוון דארג'לינג וסיקים או לכיוון ורנאסי ורישיקש.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

איי תאילנד

עד שאתם טסים לתאילנד, אל תתפשרו על טיול פחות ממושלם!

המחירים הנמוכים ביותר! לילה במלון מתנה! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם באתר 2East.